Kontaktinfo

E-post: skicka e-post
Hemsida: sodrastockholm.se

Södra Stockholms Folkhögskola

Södra är en mötesplats för dig som vill studera och utvecklas i en kreativ miljö. Vi möter dig med omtanke och engagemang. I vår gemenskap är varje person unik och värdefull. Eftersom skolan inte är så stor, präglas vardagen här av en personlig atmosfär

Vi erbjuder en möjlighet för dig som behöver få pröva andra sätt att nå behörighet för vidare studier efter gymnasiet. Du blir delaktig i hur din förmåga och kreativitet ska utvecklas.

Hos oss får du som deltagare skapa, uppleva och påverka. Tillsammans utforskar vi våra olika uttrycksmöjligheter såsom ljud, ord, bild, rörelse, tanke, känsla, form och fantasi.

Att få söka efter kunskap, utbyta erfarenheter och reflektera leder till ökad självmedvetenhet och bildning. På så sätt ökar vår förståelse för andra och för den värld vi lever i. Det är så vi vill att Södra ska vara, en kulturskapande och engagerande folkhögskola.

Södra Stockholms Folkhögskola är religiöst och politiskt oberoende.

Vårt kursutbud:

Allmän kurs

• Allmän kurs (gymnasienivå)
  • Allmän kurs distans (gymnasienivå)
  • Allmän kurs grund (grundskolenivå)

Kulturkurser

• Levande Verkstads pedagogutbildning